Chamonix julij 2016

Letošnje leto je precej posebno. Izgleda kot da bi si zadalo za nalogo, da mi sfiži vsak z navdušenjem pričakovani dopust. Kolikokrat sem imela zaradi večinoma vremenske situacije dolg nos, sploh ne štejem več ...
Pa se nekako prilagodiš in ne načrtuješ več prav veliko. Propadlih načrtov imaš na zalogi čez glavo dovolj in vsi po vrsti potrpežljivo čakajo v svojem kotu.
Potem pa se pokaže luknja v oblakih, v delovni norišnici, v splošni zasedenosti ... še mail iz Refuge des Cosmiques pove, da so tudi pri njih postelje še proste ... ej, a gremo?

Predhodni načrti za potep nad Chamonixom so bili sicer rahlo drugačni - v precejšnji meri povezani s turnim smučanjem, pa tudi ekipa je bila na koncu hudo okrnjena, vendar to sploh ne zmoti celotnega vtisa kratkega dopusta.

Prvi dan v smeri Traversée des Pointes Lachenal

utrinek iz sobe v koči

jutra so vsa enako kičasta

drugi dan - Contamine-Grisolle v Triangle du Tacul

Z rumeno barvo je vrisana smer, ki sta jo opravila

tretji dan - pohajkovanje

Grand Capucin - ga je blo treba it pogledat

Dent du Geant nam je pa itak ves čas migal z nasprotne strani

Pogled v dolino je večino časa kazal podobno sliko - imeli so oblačno vreme

na ledeniku pod kočo so postavljeni šotori

vsega fletnega je enkrat konec - domov startamo malo čez 6, da ulovimo še škripavčka in manjšo gnečo na grebenu do Aguille du Midi

Greben ni za vrtoglave in na njem NI ograje, kot rade prikazujejo različne fotografije. Po sobotnem sneženju (10-15 cm) je bil spust po njem sploh "zanimiv" (beri - ko sem prišla čez, sem bila našvicana do konca. Z mojim kolenom in 15 kg na ramenih ves čas loviti 100% sigurnost na takem terenu je hudičevo težka zadeva tud če ne vidiš na eno stran skor dol v Chamonix, na drugi pa 200m v konkretno špaltno)

Nekaj dejstev preteklih dni:
  • Ker smo se odpravili na pot v soboto, je bila vožnja do tja osupljivo tekoča. Ko na italijanskih avtocestah ni tovornjakov, je promet precej bolj sprejemljiv in manj stresen kot med tednom.
  • Namažite se s kremo - tudi po nosu
  • Po 12h je kvaliteta snega že zelo slaba, zjutraj je lepo pomrznjeno. Popoldne se začnejo podirati tudi seraki, po koluarjih leti kamenje ... no takrat ni fajn bit tam.
  • Ledeniške razpoke so resna stvar, čeprav je precej ljudi v pajkicah, ki letijo čez v solo varianti.

Opravljene ture:
  • Traversée des Pointes Lachenal
  • Arête à Laurence (Fotk nimam. Ujel nas je oblak in zadnje metre smo plezali že v sneženju, kmalu zatem, ko smo ušli v bajto, pa so se začele poditi še strele ... ja no, fotk ni, ker smo čas namenili pospešenemu prehodu čez greben)
  • Contamine-Grisolle v Triangle du Tacul (samo S&J; če piše, da voda ni pitna, pol ni pitna. Če tega ne upoštevaš, pač fašeš prebavne neumnosti, ki te stanejo dobre ture, dan pa preživiš v relativni bližini wc-ja namesto v nori steni Tacula)
  • pohajkovanje po ledeniku do Grand Capucina

Uporabne informacije o poti:
  • Povratna karta tunel pod Mont Blancom velja 7 dni. Vse o tunelu.
  • Povratna karta za gondolo na Aguille du Midi velja celo sezono. Naša sezona se konča 30.11.2016. Rezervacije za gondolo - stane 2 evra, ti jo zaračunajo tudi če kasneje ne velja vrstni red in stojiš z vsemi ostalimi v redni koloni.Vse o gondoli.
  • Parkiranje v Chamonixu - pri pokopališču je 600 brezplačnih parkirnih mest. Če dobiš mesto na parkingu z belimi črtami, je prav tako brezplačno, vse ostalo je precej drago.
  • Če nameravaš prespati v avtu, je parking pri britofu skoraj najboljša izbira, saj imaš zraven tudi wc-je. Mi smo prespali v Argentieru na parkingu pod gondolo.
  • Tankanje goriva v Chamonixu - daleč najcenejša pumpa je tista pri trgovini Carrefour.
  • Ne zanašaj se na to, da boš ob pol osmih zvečer v Chamonixu še kje dobil kruh. Če bo slučajno še kaj odprto, bojo pa police prazne.

Refuge des Cosmiques:
  • super organizirana bajta. Ob vsakodnevni prijavi poveš, kdaj nameravaš naslednji dan vstati in v sobo te dajo s tistimi, ki bojo vstajali ob istem času. Tole je res fenomenalno. Vsako jutro sicer vse spakiraš in odvečno robo pustiš v prostoru za opremo, ampak vsaj noč imaš dolgo toliko, kolikor ti ustreza in zjutraj brez vsake težave prižgeš luč, ko se odpravljaš.
  • Koča ima nekaj skupnega s Kredarico - smrad iztoka iz wcja
  • Rezervacija bajte, se da prestaviti - vplačana akontacija ti ne propade (letos konkretno preizkušeno).
  • Plačilno sredstvo je izključno gotovina
  • WCji so samo eni, nič ločeni za oba spola - ni čist nobene finosti. Konec koncev tam vsi počnemo enake "aktivnosti"
  • Vseeno je potrebno računati, da koča stoji na konkretni višini - nekaj posameznikov je imelo konkretne težave, da smo že mislili, da jih bo kar pobralo. Svoje je zraven naredila še panika.
  • V spalnicah je zaradi količne ljudi ponoči obupno slab zrak - če ne odpreš okna ali vrat na hodnik, bo noč resnično slaba.
  • Na ledeniku pod kočo so praktično ves čas postavljeni šotori in kljub opozorilu v dolini (o narodnem parku) jih nihče ne preganja.
  • Vreme - prognozo ima šefica, ampak je treba spremljati dogajanje
  • Signal za mobitel včasih je, včasih ga ni oziroma praviloma ga ni.
  • Wi-fi se menda da kupit v koči, nismo preizkusili
  • Sestop/dostop z Aguille du Midi ni za nesigurne in vrtoglave
  • Zdejle res ni za smučat (Verjemite, jaz bi takoj, če bi se dalo. Tud če gor nesem še mal več robe - že tko sem je imela čist preveč)
Ko bo varianta, grem spet gor :) To j to.

1. Ograjo z Aiguille du Midija postavijo samo v zimski sezoni za turne smučarje. Sicer pa vidim, da ste se imel enkratno :) Noro!