Ajdovi krapi

Oni dan sem med drugim pisala tudi o njih. Priznam, še nikoli do sedaj jih nisem delala, pa tud tko dobrih kot tam na skoraj jurja in pol metrih nadmorske višine še nisem jedla. Glede na to, da so ajdovi štruklji (s kakršnokoli filo že) ne tako redko na našem jedilniku, sem si mislila, da tudi s krapi ne bom imela nobenih težav, ker je testo praktično identično, pa sem se nekoliko zmotila. No, bom začela na začetku.
Prebrskala sem kar nekaj receptov, upoštevala nasvet mojstrice in se jih lotila z naslednjimi sestavinami za (menda) 4 osebe:
testo - 40 dag ajdove moke, 6 dl vrele vode, sol
fila - 15 dag prosene kaše, 20 dag skute, 2 veliki žlici kisle smetane, 2 jajci, sol, prepražena srednje velika čebula

Moko tako kot za štruklje popariš z vročo slano vodo, zamesiš testo in tolk časa počakaš, da se ohladi (vroč se sicer paca, ko ga valjaš - kljub ostri pšenični moki, ki jo potreseš spodaj; ne, s tem tokrat nisem imela težav, sem se naučila že pred leti, da je čist zares treba počakat, da je testo hladno ☺)

Kar se file tiče, je tolk sestavin za moje pojme za to količino moke malo preveč. Mešanica je čist fajn, samo fila potem ostane (no, meni je). Naslednjič bom za to količino testa uporabila filo iz 10 dag prosene kaše.
Kašo skuhaš v slanem kropu - 15 min, odcediš, preplakneš in streseš v skledo, kjer boš naprej ustvarjal filo. Ko se kaša pohladi, dodaš skuto, jajca, kislo smetano, sol in prepraženo čebulo.
Ohlajeno testo na pomokani površini razvaljaš ne preveč na tenko - tam, kakšne 3 mm debeline. Če je debelejše, bo manj prostora za nadev (pa manj krapov bo nastalo), če bo tanjše, se bodo krapi (žepki strgali - jp, to sem pa preizkusila v tem delu). Iz testa izrežeš kroge, jih nadevaš s filo, zapogneš in stisneš. Ja no, navodila so pisofkejk, čist klasičen postopek za krape in žepke in ker ni tole na uč nič kunštnega, sem za izdelavo prvega (in drugega :( tudi) uporabila ta velike modele za žepke. No, tole je bila definitivno napaka, saj nisem mogla rešiti prav ničesar in sta oba romala v smeti.
Z modelom za žepke je že fajn izrezati krog, testo samo pa je potem tako zelo ne-prožno, da sta oba krapka - ne glede na to, da sem v drugega dala bistveno manj file, počila na sredini in ves nadev se je scedil ven, sam pouštrček pa je bil že tako sprijet, da kakšne uporabne rešitve res ni bilo mogoče najti.
Ko mi je postalo jasno, da moram žepke prav nežno zapirati na roko, so se stvari začele odvijati v pravi smeri.
Krape kuhaš v slanem kropu 10 minut. Ko so kuhani, jih po želji zabeliš z ocvirki. Mi smo si zraven privoščili izvrsten jelenov golaž v izvedbi JM z brusnicami in vloženimi breskvami.

mami, mami, a boš slikala moj krožnik? ☺
Priprava sama res ni kej zlo kunštnega, ko se polnjenja testa lotiš na bolj nežen način, dobri so pa za vse prste obliznit ... za tistega, ki ima seveda rad tovrstno hrano. Oboževalci izključno dunajcev in pomfrija bi vseeno vihali nosove.
Pa še nekaj - kljub temu, da nas je v familiji 5 (OK, fantje so še vedno mladoletni, ampak kar konkretni jedci), je krapov po zgornjem receptu ostalo za prilogo še za eno kosilo. Pospravila sem jih v zamrzovalnik - mogoče se bo pa obneslo.

Komentarji

Priljubljene objave