Krofi

Tole sem obljubila Majchi. Če vam res zmanjka koruze (priznam, da se režim čist vsakokrat, ko pomislim na malo), potem lahko naredite krofe po spodnjem receptu. Recept sam je pri meni shranjen v zvezku z najpomembnejšimi recepti in večina jih je bila spisanih "na uč" potem, ko sem komu gledala pod prste. Ja, tudi tale za krofe je, ampak bom vključila podnapise ☺ Za izrezovanje krofov potrebujemo še 2 modelčka za krofe (v predpustnem času jih dobimo v skoraj vsaki trgovini) - en mora biti malo večji od drugega ... razlaga zakaj, sledi spodaj.

V zvezku piše:
1/2 kg moke (ostre)
2-3 žlice sladkorja
4 rumenjaki
toplo mleko (od oka)
malo olja
kvas
sol
marmelada, sladkor za posipanje
olje za pečenje

Ja, vem, da to ni dovolj in da sem dolžna navodila za krancelj in vse ostalo ... Pride, počasi pa vztrajno ...
Za to zadnjo rundo krof(k)ov (naši so taki fletni mali) smo porabili 1 kg moke, 7 rumenjakov, 6 velikih žlic sladkorja, cca. 4 dl mleka, enih 50g stopljenega masla, konkreten ščep soli in dva zavojčka svežega kvasa. Šele potem, ko so že vzhajali, sem ugotovila, da smo pozabili na pljusk ruma ... jah no, okus je boljši. Smo pa to nadoknadili s tem, da smo malo ruma zamešali v domačo marelično marmelado.
Pravzaprav je po moje čist vseeno, po katerem receptu naredite testo ... bistvo se skriva v izdelavi.

Kvas razdrobimo dodamo žličko sladkorja, žlico moke, malo toplega mleka in vse skupaj nežno premešamo. Počakamo, da mešanica naraste 2-3x. Zraslemu kvasu dodamo še vse ostale sestavine in testo konkretno premešamo - kvašeno testo je treba "pretepst", da je dobro, tko da zraven paše tud mal telovadbe. Mleko naj bo toplo, ne vroče, da vam ne pokvari vsega skupaj.

Testo damo počivat. Mi imamo za ta namen eno tako fajn veliko plastično skledo s pokrovom, ki se odpre, ko se testo napihne. To rundo smo ga pustili vzhajati tako dolgo, da je pokrov dvignilo 4x.

Od tu dalje obstajajo navodila tudi v slikah. So pa fotke iz enega prejšnjih pustov, ko sem nekoliko eksperimentirala in so bili krofi za naš okus preveliki. Bom napisala sproti.

Testo na pomokani površini razvaljamo ... to okrog debeline moram dodatno napisat. Tole na sliki je razvaljano na skoraj 1cm, pa je bilo za naš okus (kasneje) predebelo. Leto smo jih valjali na od oka pol centimetra in so bili krofi ravno prav rahli (z zračno luknjo v sredini - žal mi letos ni uspelo slikati nobenega ugriznjenega). Z večjim modelčkom iz testa izrežemo kroge, preostalo testo pa kasneje pregnetemo in ponovimo vajo.

Na sredino kroga dodamo žličko marmelade, robove kroga popenzlamo z vodo in na vrh položimo drug krog (Majcha, tukaj ima otrokinja očitno čist prav☺). Ko sta oba kroga stisnjena skupaj, iz takega krofka izrežemo novega manjšega - z manjšim modelčkom iz kompleta. Odrezek dodamo preostanku testa. Če bo v krofu preveč marmelade in/ali bomo oba kroga premalo sprijeli (če damo na testo premalo vode za sprijemanje), se krof ob cvrenju lahko razpre in ... ma nič kaj hudega ne bo, malo bo sicer cvrčalo, pa okusen bo ravno tako kot ostali, le marmelado bo treba nanj namazati kasneje, pa lep ne bo za na fotko ☺

Krofe pustimo vzhajati, da malo narastejo. Jaz jih med vzhajanjem pokrijem s kuhinjsko krpo. Ja, pa tukaj pride v poštev tisti del, ki se ga večina nas spominja iz otroštva "zapri okno in pazi, da se ne prehladijo" ☺

V posodi (lahko tudi v fritezi - ampak meni friteza smrdi za znoret in je nimam več) segrejemo za kakšne 3 prste olja. Kakšna mora bit temperatura, vam ne znam povedat. Jaz poskusim z majhnim koščkom testa - mora zacvrčat, poleg tega pa ne sme v trenutku počrnet .. tko počasi mora pridobivat barvo. Letos, ko imam novo pridobitev (termometer za take zadeve), sem imela v načrtu, da izmerim, katera je tista prava vročina, ko se fajn cvrejo, pa sem pozabila :o jg, se zgodi.
V glavnem - v ravno prav vroče olje krofe položimo obrnjene "upside down". Nežno ga dvignemo (z roko) in ga v olje prekucnemo na glavo. Posodo POKRIJEMO S POKROVKO (tukaj pride prav steklena pokrovka, da jih malo spremljamo med cvrenjem) in jih najprej cvremo na eni strani 4 min, potem jih obrnemo na drugo stran (pa ne z roko, bo kakšen podaljšek prav prišel) in jih cvremo še 4 minute.
Na kakšnem ognju jih morate cvreti, vam bodo pokazale šele izkušnje ... v glavnem lahko nastane težava v tem, da bodo preveč pobarvani, ne premalo. Na mojem plinskem kuhalniku imam posodo na srednji rinki na približno polovici odprtega plina.

Ko so ocvrti, jih poberete ven, popivnate z obeh strani s papirnatimi brisačami, potresete s sladkorjem in upate, da vam jih uspe slikati prej, preden jih bodo domači napadli.
 
No, tale lanski krof je rezultat predebelo razvaljanega testa. Pol manj bi bilo za naš okus ravno prav.
Če so manj debeli, se tudi lepše spečejo, v ustih se pa kar stopijo.
Dober tek!


Komentarji

  1. Sline mi tečejo v potokih.
    Defenitivno v torek!
    Ja moji otroci tudi še ne vejo, da se jih da, tudi doma naredit.

    OdgovoriIzbriši

Objavite komentar

Priljubljene objave