Ta hitri marelični al češpljevi cmoki

Že cel teden se mi po glavi podi slika in okus čist tapravih mareličnih cmokov. V začetku tedna so se mi namreč v času malice zasvetile oči, ko so mi v restavraciji, kamor sem se odpravila utišati želodec, ponudili marelične cmoke. Tisti cmoki si v vseh mogočih pogledih v svojem imenu zaslužijo le "c" od cmoka, vse ostalo jim je pa falilo ... vzbujena želja pri meni pa je ostala.
Do danes nisem imela ne volje še manj pa časa, da bi se jih lotila.

Tokrat je pol mareličnih, pol češpljevih - izbor je bil pa loterija ☺
no, tale je češpljev
danes težko verjamem, da sem kot mala mula jedla samo testo, slastno sadje v sredini je pa v glavnem končalo na očetovem krožniku ...

Zakaj ta hitri? Pri nas doma prisegamo na sadne cmoke v krompirjevem testu. Preden se krompir skuha in preden jih JM po svojem skritem*, še od pokojne ome podedovanem receptu spravi v jedilno stanje, seveda traaaaaja in med delovnim tednom nama podobni podvigi nikakor ne znesejo. Pred nekaj leti pa sem naletela na recept s skuto, po katerem so cmoki skoraj tako dobri kot krompirjevi od JM, le da so biiiiiiistveno hitrejši.

Na čist začetni konec sem pa pozabila. Obvezen del naše vsakoletne ozimnice so tudi marelice in češplje, ki jih pripravim in zmrznem za cmoke za čez zimo. Iz sadja odstranim koščice, na njihovo mesto postavim kocko sladkorja in jih prav hitro zmrznem tako, da lahko uporabim vsak kos sadja posebej. Potem mi čez zimo manjka le še testo, v katerega zavijem sadje in v lonec z njimi.

Ta hiter recept za testo:
30 dag skute
6 dag stopljenega masla
sol
jajce
10 dag zdroba
10 dag moke
Iz zgornjih sestavin zmešaš testo, ga fajn pregneteš in pustiš počivati pol ure (moj počiva kar na pultu, ne v hladilniku). Ko je dovolj spočit ☺, ga na pomokani površini še enkrat pregneteš in se lotiš ovijanja sadja s testom. Ko je krogla že lepo oblikovana, sadje enakomerno zavito in nima več nobene luknje, cmok še enkrat povaljaš v moki in skuhaš v slanem kropu.
Po original receptu jih kuhljamo 8 min, ker pa so moji narejeni iz zmrznjenega sadja, moram (po nekaj prvih kiksih) to kuhljanje podaljšati na 25 min.
Potem sledijo le še dodatki po želji. Na naši mizi se znajdejo zraven še prepražene drobtinice, sladkor in cimet.
Skoraj sigurno bo sledilo vprašanje, koliko cmokov lahko nastane iz zgornje količine testa. Vse je seveda odvisno od velikosti sadja, ki ga je treba obložiti in od našega okusa - kako debelo naj bo testo okrog sadja. Za zgornjih 6 cmokov sem porabila testo iz pol kile skute, testo na cmokih pa na najdebelejših delih ne preseže enega centimetra.

Dober tek!

* tisti recept v resnici seveda ni skrit, le meni kljub vsem njegovim napotkom še nikoli do sedaj krompirjevo testo ni uspelo tako zelo, kot njemu uspe vedno. Ni druge, sigurno ima skrivno sestavino ☺

Komentarji

  1. Mmmmmmmmmmmmm kako mamljivo in hvala za recept :o)))

    OdgovoriIzbriši
  2. In nostalgija se nadaljuje. Jaz sem bila kot otrok zelo neješča. In tako sem na raznih zimovanjih in podobnih stvareh skoraj da stradala. Pojedla v velikih koločinah tisto kar sem imela rada in minimalno tistega kar nisem marala. Vedno, ampak res vedno, ko sem prišla domov so me čakali marelični cmoki v krompirjevem testu! Jedla sem jih z velikega ovalnega krožnika! Sama se pripravim takele z skutnim testom, vendar so krompirjevi res boljši. Joj komaj čakam da bodo marelice, da si jih tudi jaz pripravim za v skrinjo:).

    OdgovoriIzbriši

Objavite komentar

Priljubljene objave